فراخوان همایش تربیت سیاسی و اجتماعی جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم
- با عنایت به لزوم تدارک زیر ساخت تربیتی مورد نیاز برای تحقق شعار «دولت و ملت،همدلی و هم زبانی» و به منظور بسط و نهادینه سازی مضامین آن در عرصه تربیت معلم ، دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی- مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی سبزوار
همایش" تربیت سیاسی و اجتماعی " جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم "
را برگزار می نماید.
امید است با اهتمام دانشجو معلمان ، اعضای هیات علمی و مدرسان محترم پردیس ها فرصتی در خور ایجاد شود تا متناسب با شان و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در این فعالیت مهم گامی موثر برداشته و از خود عملکرد قابل قبولی را ارایه دهیم .
ب ) اهداف همایش :
1 . واکنش مسوولانه دانشگاه به شعار راهبردی سال و متناسب با انتظارات از دانشگاه و رسالت آن ،
2.ایجاد فرصت برای گفتگو و ژرف اندیشی در مولفه های ناظر بر تربیت سیاسی ، اجتماعی دانشجو معلمان ،
3.شناسایی و معرفی راهکارهای ارتقاء فعالیت های دانشگاه در راستای توسعه شایستگی های سیاسی – اجتماعی دانشجومعلمان ،
4.ایجاد فرصت برای توجه به نقش راهبردی معلمان در تربیت سیاسی- اجتماعی دانش آموزان ،
ج ) محورهای پذیرش
- تربیت معلم و توسعه شایستگی های سیاسی ، اجتماعی دانشجو معلمان ،
- تربیت معلم و توسعه سیاسی واجتماعی در جامعه ،
- تشکل های دانشجویی و تربیت سیاسی ، اجتماعی دانشجو معلمان،
- برنامه های مکمل و غیر رسمی و تربیت سیاسی و اجتماعی دانشجو معلمان،
- ابعاد شایستگی سیاسی و اجتماعی معلم،
- نقش معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان،
- شایستگی و مهارت های مورد نیاز معلمی در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان،
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم
- سند برنامه درسی ملی ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم
- سند دانشگاه اسلامی ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم
- کرسی های آزاد اندیشی ، نظریه پردازی ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم
- مفروضات تربیت سیاسی و اجتماعی در تربیت معلم ،
- ضرورت توجه به شایستگی سیاسی و اجتماعی معلم ،
- شایستگی سیاسی و اجتماعی در میان معلمان ایران و جهان
- ظرفیت برنامه های درسی تربیت معلم برای تحقق شایستگی سیاسی و اجتماعی در میان دانشجو معلمان ،
- چگونگی پیگیری شایستگی سیاسی و اجتماعی در تدوین و اجرای برنامههای درسی ،
- چالشهای تربیت سیاسی و اجتماعی در تربیت معلم
- اقتضائات تربیتی محیط تربیت معلم برای تحقق شایستگی سیاسی و اجتماعی در دانشجو معلم،
- سایر موضوعات مرتبط ؛
د ) شرایط تدوین و ارسال مقالات
- مقالات در دو سطح علمی – پژوهشی و علمی – مروری پذیرفته می شوند .
- مقالات باید حاصل پژوهش و تجربیات نویسندگان و دارای اصالت و ایده ی تازه باشند .
- مقالات باید دارای ساختار علمی بوده و نباید قبلاً در همایش های دیگر و یا مجلات علمی داخلی وخارجی ارائه و یا چاپ شده باشند.
- کمیته علمی همایش، حق هر گونه اصلاح در ساختار و ویراستاری مقالات دریافتی را برای خود محفوظ نگه می دارد .
- مسئولیت محتوای مقاله و دفاع از آن بر عهده نویسنده گان است.
- مقالات پذیرفته شده در دو بخش ارائه شفاهی و یا پوستر انتخاب خواهند شد.
- از هر نفر به عنوان فرد ارائه دهنده، حداکثر دو مقاله )یک مقاله به صورت سخنرانی و یک مقاله به صورت پوستر( پذیرفته خواهد شد .
- فایل مقالات تحت برنامه word دریافت می گردند.
- محتوای مقاله در مقالات علمی - پژوهشی ، شامل عنوان ، مشخصات نویسندگان ، چکیده ( حداکثر 150 کلمه با5 واژه کلیدی)، مقدمه، طرح مساله، روش ،یافته ها ، بحث و نتیجه گیری و فهرست منابع بر اساس الگوی APA می باشد . در مقالات علمی – ترویجی نیز محتوای مقاله ها در برگیرنده عنوان ، مشخصات نویسندگان ، چکیده (حداکثر 200 کلمه با5 واژه کلیدی)، مقدمه، طرح مباحث اصلی، بحث و نتیجه گیری، و فهرست منابع بر اساس الگوی APA خواهد بود .
- مقاله حداکثر در20 صفحه A4 (و 5000 کلمه ) باشد .
- کمیته علمی همایش در قبول، رد، اصلاح و ویرایش مقاله های دریافتی آزاد است .
- پذیرش مقاله مشروط به رعایت نکات «شرایط تدوین و ارسال مقالات » و پذیرش نهایی، ارایه و چاپ آن مشروط به تأیید داوران مقاله و نظر کمیته علمی است. در هر صورت، نتیجه به نویسنده اعلام می شود.
- مقالات پذیرفته شده به صورت الکترونیک در یکCD منتشر و همراه با گواهی ارایه، در روز برگزاری همایش به نویسندگان تحویل داده می شود .
قابل توجه پژوهشگران :
آدرس دبیرخانه ، زمان و نحوه دریافت مقالات از طریق همین سایت به اطلاع خواهد رسید .