مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی سبزوار

برگزاری اولین همایش ملی تربیت معلم همزمان با هفته معلم

دکتر ساکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از برگزاری اولین همایش ملی تربیت معلم در کشور با محوریت دانشگاه فرهنگیان و با مشارکت بخش هایی از جامعه علمی کشور همزمان با هفته معلم و آموزش در 14 اردیبهشت ماه و در محل پردیس نسیبه تهران خبر داد.

وی، در گفتگوی خود با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، اهمیت برگزاری این همایش را که همزمان با هفته معلم و آموزش و با حضور پررنگ صاحب نظران و پژوهشگران این عرصه انجام می شود ، برگرفته از جایگاه اساسی معلم در جامعه و توسعه کشور و همچنین پیچیدگی تدارک شرایط مناسب برای تربیت آن در دانشگاه ها برشمرد.

 دکتر ساکی توجه به این ویژگی های اساسی را عامل ترغیب دائمی پژوهشگران و صاحب نظران به مطالعه مباحث مرتبط با  تربیت معلم دانست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، اعلام کرد:  اکنون که مسوولیت اصلی تربیت معلم  بر عهده دانشگاه فرهنگان  قرار گرفته است، این دانشگاه نیز نسبت به مطالعه و توسعه دانش در این حوزه متعهد و در نتیجه توجه  خاصی را به آن معطوف داشته و مجموعه فعالیت هایی را همسو با این هدف مهم  در برنامه ای ویژه نیز با عنوان تکوین گفتمان تربیت معلم  تدارک دیده است.

وی، از اراده دانشگاه برای تداوم برگزاری این همایش در سال های آینده خبر داد و هدف از اجرای آنها را ایجاد فرصتی برای به اشتراک گذاری دیدگاه های گوناگون پیرامون ابعاد مختلف تربیت معلم و رسمیت بخشیدن هر چه بیشتر به موضوع تربیت معلم به عنوان حوزه ای برای تفکر و پژوهش و تاکید آشکار بر ضرورت توجه به گفتمان تربیت معلم در کشور اعلام کرد.

گفتنی است با وجود زمان نسبتا محدودی که از زمان اعلام فراخوان همایش می گذرد ، استقبال فراوانی برای ارسال مقالات و حضور در برنامه از سوی علاقمندان و پژوهشگران اعلام شده است که خود حاکی از ظرفیت بالای موضوع تربیت معلم برای طرح در جامعه علمی کشور است.

در این همایش علاوه بر ارایه مقالات تعدادی از صاحب نظران به ارایه سخنرانی خواهند پرداخت و طی میزگردی تجارب جهانی در عرصه تربیت معلم مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد. همچنین مقرر شد در این همایش از پیشکسوتان و آموزشگران برگزیده دانشگاه (تربیت معلم ) نیز تجلیل به عمل آید.


نظرات کاربران