معرفی همایش تربیت سیاسی اجتماعی - جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم
فراخوان همایش استانی"تربیت سیاسی و اجتماعی "جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم
الف ) مقدمه :
سال 1394 توسط مقام معظم رهبری با عنوان راهبردی " دولت و ملّت، همدلی و هم زبانی " نام گذاری شده است. با عنایت به لزوم تدارک زیر ساخت تربیتی مورد نیاز برای تحقق این شعار و به منظور بسط و نهادینه سازی مضامین آن در عرصه تربیت معلم ، دانشگاه فرهنگیان سلسله همایش های " تربیت سیاسی و اجتماعی : جایگاه و اقتضائات در تربیت معلم "را در سطوح استانی و ملی توسط معاونت پژوهشی و فناوری طراحی و به مرحله اجرا در می آورد . به همین منظور اهداف ، محورها و شرایط پذیرش مقالات همایش استانی را به شرح این شیوه نامه ابلاغ می نماید . امیدوار است با اهتمام مدیران استانی دانشگاه ، اعضای هیات علمی و مدرسان پردیس ها و واحدهای تابعه آموزشی و همچنین با جلب مشارکت ظرفیتهای استانی ، فرصتی در خور ایجاد شود تا متناسب با شان و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در این فعالیت مهم گامی موثر برداشته و از خود عملکرد قابل قبولی را ارایه دهیم .
ب ) اهداف همایش :
1 . واکنش مسوولانه دانشگاه به شعار راهبردی سال و متناسب با انتظارات از دانشگاه و رسالت آن ،
2.ایجاد فرصت برای گفتگو و ژرف اندیشی در مولفه های ناظر بر تربیت سیاسی ، اجتماعی دانشجو معلمان ،
3.شناسایی و معرفی راهکارهای ارتقاء فعالیتهای دانشگاه در راستای توسعه شایستگی های سیاسی –اجتماعیدانشجومعلمان،
4.ایجاد فرصت برای توجه به نقش راهبردی معلمان در تربیت سیاسی- اجتماعی دانش آموزان ،
ج ) محورهای پذیرش مقاله
- تربیت معلم و توسعه شایستگی های سیاسی، اجتماعی دانشجومعلمان.
- تربیت معلم وتوسعه سیاسی و اجتماعی درجامعه.
- تشکل های دانشجویی و تربیت سیاسی، اجتماعی دانشجومعلمان.
- برنامههای مکمل وغیررسمی وتربیت سیاسی واجتماعی دانشجومعلمان.
- ابعاد شایستگی سیاسی واجتماعی معلم.
- نقش معلمان در تربیت سیاسی و اجتماعی دانشآموزان.
- شایستگی و مهارتهای مورد نیاز معلمی در تربیت سیاسی و اجتماعی دانشآموزان.
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم.
- سند برنامه درسی ملی، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم.
- سند دانشگاه اسلامی ، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم.
- کرسی های آزاد اندیشی، نظریه پردازی، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت معلم.
- مفروضات تربیت سیاسی و اجتماعی در تربیت معلم.
- ضرورت توجه به شایستگی سیاسی و اجتماعی معلم.
- شایستگی سیاسی و اجتماعی در میان معلمان ایران و جهان.
- ظرفیت برنامه های درسی تربیت معلم برای تحقق شایستگی سیاسی و اجتماعی در میان دانشجومعلمان.
- چگونگی پیگیری شایستگی سیاسی و اجتماعی در تدوین و اجرای برنامههای درسی.
- چالشهای تربیت سیاسی و اجتماعی در تربیت معلم.
- اقتضائات تربیتی محیط تربیت معلم برای تحقق شایستگی سیاسی و اجتماعی در دانشجو معلم.
- سایر موضوعات مرتبط .
د ) شرایط تدوین و ارسال مقالات
- مقالات در دو سطح علمی –پژوهشی وعلمی– مروری پذیرفته می شوند.
- مقالات باید حاصل پژوهش و تجربیات نویسندگان و دارای اصالت و ایده ی تازه باشند.
- مقالات باید دارای ساختار علمی بوده و نباید قبلا در همایشهای دیگر و یا مجلات علمی داخلی وخارجی ارائه و یا چاپ شده باشند.
- کمیته علمی همایش، حق هر گونه اصلاح در ساختار و ویراستاری مقالات دریافتی را برای خود محفوظ نگه می دارد.
- مسئولیت محتوای مقاله و دفاع از آن بر عهده نویسندگان است.
- مقالات پذیرفته شده در دو بخش ارائه شفاهی و یا پوستر انتخاب خواهند شد.
- از هر نفر به عنوان فرد ارائه دهنده، حداکثر دو مقاله )یک مقاله به صورت سخنرانی و یک مقاله به صورت پوستر( پذیرفته خواهد شد .
- فایل مقالات تحت برنامه word دریافت میگردند.
- محتوای مقاله در مقالات علمی - پژوهشی ، شامل عنوان، مشخصات نویسندگان،چکیده ( حداکثر 150 کلمه با5 واژه کلیدی)،مقدمه، طرح مساله، روش، یافتهها، بحث و نتیجه گیری وفهرست منابع براساس الگوی APA می باشد . در مقالات علمی –ترویجی نیز محتوای مقالهها در برگیرنده عنوان، مشخصات نویسندگان، چکیده (حداکثر 200 کلمه با5 واژه کلیدی) ،مقدمه، طرح مباحث اصلی، بحث ونتیجه گیری، وفهرست منابع براساس الگوی APA خواهد بود.
- مقاله حداکثر در20 صفحهA4 (و 5000 کلمه ) باشد.
- کمیته علمی همایش درقبول،رد، اصلاح وویرایش مقالههای دریافتی آزاد است.
- پذیرش مقاله مشروط به رعایت نکات «شرایط تدوین و ارسال مقالات » و پذیرش نهایی، ارایه و چاپ آن مشروط به تأیید داوران مقاله و نظر کمیته علمی است. در هر صورت، نتیجه به نویسنده اعلام می شود.
- مقالات پذیرفته شده به صورتالکترونیکدریکCD منتشر و همراه با گواهی ارایه، درروزبرگزاریهمایشبهنویسندگانتحویلدادهمیشود .
آدرس دبیرخانه همایش : ...................................................................................................................................................